streda 3. februára 2016

Vegan Q&A #2

Ahoj,
keďže ma posledný článok neuveriteľne bavilo písať a (ako som zistila) aj vás ho bavilo čítať, čo najskôr som sa vrhla na pokračovanie. Otázok mám hojne, určite bude ešte kopa takýchto článkov (i keď by som rada pomedzi to napísala aj niečo iné, nech to tu nezahltím len Q&A). Takže dosť rečí a hor sa na to!




1. Nechýbajú ti živočíšne produkty?
Nikdy mi mlieko ako také, či vajcia ako také nechutili, jediná vec, za ktorou mi je trochu smutno sú čokoládové BeBe keksy, či 3Bit.

2. Aký je tvoj bežný jedálniček?
Nemám "bežný" jedálniček, No často jem žemličky s niečím (napríklad avokádová pomazánka, maslo a zelenina a podobne), ovsená kaša, kopa ovocia a zeleniny a podobne.

3. Ako reaguje okolie, napr. v reštauráciach?
Nepotrebujem v reštauráciach oznamovať, že som vegánka, no väčšinou sa nestarajú.

4. Navštevuješ len podniky pre vegánov?
Nie.

5. Nemáš občas slabé chvíľky, pri ktorých ťa láka "zakázané ovocie"?
Okrem toho, čo som spomínala v prvej otázke ma vlastne nič neláka. Aj to iba občas.

6. Používaš kozmetiku, ktorá nie je testovaná na zvieratách? Čo pre ne ešte robíš?
Keď idem nejakú kúpiť, tak pozerám na to, aby bola 'cruelty free', no používam aj klasickú kozmetiku, pretože keď som prešla na vegánstvo, mala som čo-to už doma, takže to teraz dopoužívavam.

7. Aké je tvoje obľúbené jedlo?
Wrap, spomínaný v predošlom článku.


8. Nemáš zdravotné problémy?
Nie, práve naopak.

9. Ako si myslíš, že môžeš dostať viacerých ľudí k vegánstvu?
Podľa mňa ide hlavne o informácie. Veľa ľudí naozaj nevie čo sa deje alebo sa nad tým nezamýšľajú. Potom sú tu ešte ľudia, ktorí si pred tým všetkým zakrývajú oči a ospravedlňujú svoje činy sami pred sebou. Tu pomôže maximálne tak komunikácia. Samozrejme v prípade, že o to daný človek stojí. Ak sa rozprávať nechce, vnucovanie iného názoru mu ho pravdepodobne len znechutí.

10. Čo si myslíš o tom, že niekto len postupne vynecháva napr. vajíčka alebo mlieko? Alebo celkovo dokážeš oceniť, že človek vynechá aspoň jednu živočíšnu zložku?
Aspoň niečo. Niekto na to potrebuje ísť postupne a samozrejme, oceňujem, že sa snaží. Aj ja som prešla najprv na vegetariánstvo, potom som vypustila maslo a syry a až potom som prešla na úplné vegánstvo. Bolo by pokrytecké niekomu za to nadávať, no nie?

11. Berieš nejaké vitamíny, doplnky stravy, alebo nie a nechýba ti to?
Občas si dám tabletku B12, no nie úplne pravidelne.

12. Čo by si poradila na začiatok?
Určite sa nenechať odradiť. Ak to naozaj chcete, tak do toho choďte, nech si kto chce hovorí čo chce. Zisťujte si informácie, čítajte, pozerajte, komunikujte. Skúste si nájsť niekoho, s kým sa poradíte a koho sa môžte pýtať na veci, ktoré vás budú trápiť, ktorými si nebudete isté/í. Pobehajte po obchodoch a reštauráciach vo vašom meste, pridajte sa do skupín na FB.  A nerobte nič nasilu!

13. Nechýbajú ti bielkoviny?
Nie, nie, nie a ešte raz nie. Keby ste sa o to zaujímali, vedeli by ste, že aj v brokolici, či červenej šošovici sa nachádza viac bielkovín (a zdravších!) ako v mäse. Takmer všetky potraviny (okrem alkoholu, cukrov a tukov) obsahujú istú formu bielkovín (alebo ak chcete - proteínov).



14. Zabíjaš komáre?
Táto otázka m celkom rozosmiala a zdala sa mi dosť originálna, no má logiku. Keď niekto tvrdí, že má rád zvieratá, pomáha im, bojuje za ich práva, nepodporuje ich týranie a zabíjanie a pritom niektoré vraždí sám, je to naozaj trošku nelogické. Ja osobne hmyz nezabíjam (aspoň nie schválne) už niekoľko rokov. Odháňam ich, hovorím im, aby išli preč (väčšinou tým vypĺňam ticho) a podobne, no nevraždím ich.

Ak by ste mali akékoľvek otázky, ozvite sa, rada vám pomôžem. Prajem krásny deň!

3 komentáre:

  1. v brokolici je víc bílkovin než v mase? to asi ne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jednotkovo áno, i keď sa vstrebávajú inak, preto treba zjesť viac brokolice na toľko isto bielkovín, moja chyba, v tej chvíli som mala zlé informácie :)
      Každopádne, je úplne jednoduché mať dostatok bielkovín aj na rastlinnej strave. Pri mäsitej je zase problém udržať sa v limite a nemať ich priveľa, na to veľa ľudí nemyslí.

      Odstrániť
  2. dobrý deň
    Získanie legitímna úver bol vždy veľký problém pre ľudí, ktorí sa potrebujú peniaze.
    Ľudí, ktorí potrebujú pôžičku sú viac znepokojení úverové a zabezpečenia.
    Mňa si starosti, ak ste ma kontaktovať teraz vám spokojnosť vašich finančných potrieb, pretože ja som legitímne veriteľa akreditované dom veritelia. My pôžičku úroková sadzba je 4% a
    Ak máte záujem o získanie finančnej pomoci, kontaktujte ma. Tu je môj email: lucastrid123@gmail.com
    Ďakujem vám za vaše pochopenie.

    OdpovedaťOdstrániť