streda 17. septembra 2014

Starostlivosť o pleť

Ahojte krásky :) Konečne nový článok! :) Strašne ma to v poslednej dobe chytilo a chcem písať články, len nemám nápady... Ale teraz som konečne našla inšpiráciu! Keďže sedím doma (doliečujem sa po chorobe) tak som si spravila taký deň a lá wellnes. Vymočila (áno znie to divne, ale nie, nemyslím tým že som sa pocikala :D) som sa vo vani, spravila som si peeling (aj celotelový aj pleťový), trochu som si zacvičila, vytrhala som si obočie, spravila som si masku na tvár... Jednoducho som si trošku užila. A keď som na internete hľadala "námet" na pleťovú masku, narazila som na pár článkov, ktoré ma inšpirovali. A tak vám spíšem pár pravidiel a rád, ako sa starať o pleť :) No dosť rečí na začiatok, ideme na to!



____________________________________________________________________

1. ŽIADNY alkohol, cigarety ani drogy. O pleť (a aj všetko ostatné na vašom tele) sa za prvé treba starať zvnútra. Nepomôže vám ani tá najdrahšia kozmetika, ak bude vaša pleť zvnútra zahumusená a zničená. Takže - VEĽA, ale naozaj veľa vody. Čistej! Áno, fajn je aj čaj, alebo 100% prírodné šťavy, ale aj tak je najlepšia čistá voda. A samozrejme zdravá strava. Zelenina a ovocie pleti prospievajú. Vyprážané veľmi nie. 

2. ŠPORT. Áno, možno sa vám to zdá divné, ale keď sa potíte, vlastne tým čistíte kožu. Pot vám prečistí póry a vy môžete špine povedať ahoj. A naviac sa vám pri pohybe v tele uvoľnia endorfíny (hormóny šťastia) a budete priam žiariť!

3. PRAVIDELNÉ ČISTENIE.  Áno, voda a pot vám síce prečistia pleť, ale predsa len tam nejaké nečistoty zostanú. Plus, ak sa maľujete, potrebujete zo seba všetky šminky dostať (predsa len by mali vydržať). A preto sa vždy večer PORIADNE odlíčte. Môžete na to použiť odličovacie vlhčené obrúsky, odličovače, krémy... V drogérii určite niečo zoženiete. A samozrejme, každé ráno a každý večer sa musíte tak isto ako o zuby, postarať aj o pleť. Nejaké to pleťové mlieko, alebo pleťovú vodu, možno tonikum, raz za čas peeling, možno penu na pleť, pleťové mydlo (nikdy nie obyčajné mydlo na ruky! mohlo by vám poškodiť PH - kyslosť vašej plete) a hlavne - KRÉM. Aj keď máte mastnú pleť, na krémy nezanevierajte! Skúste si nájsť nejaký menej mastný (odporúčam Balea), ale vaša pleť krém potrebuje - nielen na hydratáciu, ale aj na výživu pleti.

4.  Hľadajte si PRODUKTY VHODNÉ na váš typ pleti. Napríklad, ak máte suchú pleť, nepoužívajte pleťovú vodu na mastnú pleť - len by vám ju to ešte viac vysušilo a to určite nechcete. A takisto naopak - ak máte mastnú pleť a použijete krém na suchú pleť, budete ju mať ešte mastnejšiu. A ak vám nejaký produkt dráždi pleť - URČITE HO NEPOUŽÍVAJTE! Aj keby ho vychvaľovalo najpopulárnejšie dievča na škole, vaša najlepšia kamarátka, slávna YouTuberka a ja neviem kto ešte - každý máme inú pleť, nepokazte si ju len kvôli tomu, že chcete byť ako ostatní :)


Ako zistiť typ svojej pleti?
  • Umyte si pleť mydlom (výnimočne) a vodou ho PORIADNE umyte.
  • Poriadne si utrite tvár uterákom (ale nedrhnite, aby ste si ju nepodráždili).
  • Na tvár si nič nedávajte a počkajte pol hodiny.
  • Na tvár si jemne pritlač čistú papierovú vreckovku.

  • Ak sa vreckovka "sťahuje" a máš v tvári nepríjemný pocit (máš potrebu niečím ju natrieť) - máš SUCHÚ pleť.
  • Ak sa ti pleť leskne a na vreckovke zanechala stopu - máš MASTNÚ pleť.
  • Ak na vreckovke zostala stopa, ale iba v T-zóne (čelo, nos, brada) - máš ZMIEŠANÚ pleť.
  • Ak nemáš ani jeden z predošlých príznakov - gratulujem! Máš ideálny typ pleti - NORMÁLNY.
Dúfam, že sa vám dnešný článok páčil a že vám aspoň trochu pomohol. 
-  S pozdravom, Vaša Betka :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára