piatok 20. januára 2017

Hell Week - deň 2. a 3.

Ahoj,
keďže som k týmto dvom dňom napísala akosi pomenej, rozhodla som sa ich spojiť do jedného článku.
Po pár dňoch som prišla na to, že najviac mi na tejto výzve prekáža to, že som neustále unavená, keďže som zvyknutá na veľa spánku a pohodlný (lenivý) štýl fungovania a toto teda nespĺňa ani jedno. Ale práve to je ta výzva, nie? Prekonať sa.



Prvý deň vypálil asi najlepšie, akosi som to však prepískla a tak som bola na druhý deň unavená a celkovo akosi mimo. Preto bola pre mňa úloha, ktorú by som inak zvládla ľavou zadnou, celkom náročná. Deň 2. bol zameraný na postoj a koncentráciu, na pozitivite a mindfullness. K mindfulness som si ponachádzala pár skvelých rád a tipov a spokojne som vykročila v ústrety novému dňu.

Špeciálna úloha na 2. deň:

1. Zlep­šiť schop­nosť sústre­diť sa.
2. Zau­jať správny postoj k životu.

Ak chcete zlepšiť svoju schopnosť sústrediť sa, rozhodne odporúčam poprezerať si na We Heart It, či Pintereste nejaké tie rady a tipy do začiatkov s mindfullness. Zamerajte sa na mono-tasking, radšej robte v jednom čase len jednu vec a spravte ju poriadne, zoberte si z každého zážitku čo najviac, sústreďte sa na tento moment, len tu a teraz môžete niečo svojim konaním ovplyvniť.

Naše pocity a myšlienky ovplyvňujú veci okolo nás, váš úspech a neúspech, vaše šťastie a nešťastie sa odvíja len a len od vás. Snažte sa preto o pozitívny prístup, hľadajte vo veciach to dobré, rozmýšľajte ako sa zlepšiť, ak osa zdokonaliť.

Na tretí deň som ráno takmer nevstala z postele, táto výzva ma naozaj poriadne vyčerpáva. Ak si dobre pamätám, tak som takmer zaspala v autobuse cestou do školy.
I keď som ráno bola ako zombie, v škole som sa prebrala a aj som bola schopná fungovať. Aj v škole, aj po škole, na stretnutí redakcie, i na káve s maminou. Domov som však prišla znova grogy, ledva som sa pripravila do školy a ako-tak splnila zadanie na tento deň.

Špeciálna úloha na 3. deň:

1. Naplánovať si svoje ciele.
2. Zlepšiť sa v plánovaní a využívaní času.

Tento deň som mala venovať plánovaniu minimálne najbližšieho týždňa, ideálne mesiaca, no ako som už spomínala, bola som absolútne vyšťavená, takže som naplánovala pár dní dopredu (naozaj dosť detailne, čo ma prekvapuje) a odpadla som do postele. Plánujem to dokončiť dnes, či sa mi to podarí, to uvidíme.

Je potrebné dať si pozor na to, aby ste do svojho plánu zahrnuli naozaj všetko - oddych, priateľov, školu/prácu, záľuby, domáce práce, jedlo... Aby sa náhodou nestalo, že sa prepracujete alebo naopak, nespravíte nič. Treba si určiť priority a dať pozor na to, aby bolo všetko v rovnováhe. 

Koľko hodín denne potrebujete spať? Máte nejaké skúsenosti s mindfulness?

2 komentáre:

  1. Ahh...škoda, že jsem tě našla až teď, když nepíšeš...A náhodou jsem zjistila, že jsi taky vegan, achjo :D
    Mindfulness bych do života potřebovala, ale u mě to vždycky skončí jen projížděním pinterestu...
    Silvi
    http://silviwitchen.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som aj chcela opäť začať písať, len nikdy neviem o čom a je mi aj blbé vykašľať sa na ostatné dni Hell Weeku (dokončila som ho, len nemám články).
      Každopádne, ak chceš čítať nejaké moje výtvory, pozri sa na môj Ask ( https://ask.fm/betkaludmova ).
      Každopádne veľmi pekne ďakujem za milý komentár, aj to je niečo, čo ma motivuje k ďalším článkom! :)

      Odstrániť